Jumaat, 4 Mei 2012

Nik Aziz adalah WAHHABI

Sarina Aman

PANASSSSSS!!!!!!
PENGAKUAN: SIAPA SEBENARNYA DATUK NIK ABDUL AZIZ NIK MAT

Nik Aziz mula mengeluarkan fatwa dan kata-kata yang berbelit bermula tahun 1990 iaitu pada bulan Disember sejak memegang tampuk perintahan negeri Kelantan.

Sekarang sila beritahu adakah Perlembagaan UMNO yang bercanggah dengan Islam dan pelaksanaan PAS yang tak dibuat oleh UMNO? Sehingga menyebabkan PAS sering menuduh UMNO menegakkan undang-undang sekular. PKR sememangnya bertapak di atas pentas sekular 100 peratus. Kini menapak ke arah liberalisma.

Syaitan pasti masuk neraka, Nik Aziz bersahabat dengan syaitan. Macamana Nik Aziz hendak masuk syurga? Ingatlah Azzazil tu dulu hebat, mulia, taat lepas itu apa jadi? Ke neraka. Harap harap Nik Aziz beristigfsar dan bertaubat kerana dia juga manusia biasa dan jangan menganggap orang lain terlalu jahil.  Ingat Luqman Hakim juga seorang ulama tetapi bukan pemerintah tetapi dihormati oleh pemerintah.

Kamu semua kenal Nik Aziz berapa lama? Kalau baru kenal jangan cuba memberi jawapan yang tidak berasaskan fakta, sebab saya mengenali Nik Aziz sejak akil baligh, dia baharu sahaja menjadi wakil rakyat penggal pertama di DUN Semut Api. Nik Aziz merasuahkan seorang pejuang PAS yang bernama Wan Mat Koboi dengan kawasan balak supaya Wan Mat menyerahkan DUN tersebut untuknya.

Nik Aziz pernah memfatwakan hukum makan daging tupai adalah harus dalam kuliahnya di Pulau Melaka. Pemimpin kaum muda ini mengharamkan bacaan talqim, bertahlil atas kubur. beliau mencari populariti dengan kaedah berqias, hingga terlupa kepada ijmak.

Semasa mengaji di Universiti Darul Ulum, Deubond India Nik Aziz merujuk kitab kitab ulama dalam bahasa Urdhu termasuk pengaruh Maulana Hassan yang mengasaskan Tabligh.

Sekarang Nik Aziz banyak menggunakan ilmu mantiq dalam kaedah penyampaiannya. Ilmu mantiq tidak boleh diajar kepada manusia yang baharu mengenali nahu dan saraf. Hasan al Bana dihukum bunuh oleh pemerintah bukan kerana ilmunya yang salah tetapi menyebabkan umat memahami dalam keadaan yang terkeliru.

Tahun 1990, Nik Aziz membentangkan penubuhan Tabung Serambi Mekah. Sumber tabungan adalah dari derma orang persendirian dan beberapa pertubuhan. Untuk menambahkan lagi sekolah agama rakyat. Sumber kedua adalah duit faedah (interest) yang sah hukumnya riba untuk digunakan bagi membina jalanraya. Dari nas mana dalil menghalalkan duit riba untuk kemudahan asas yang Nik Aziz guna (tamsil) dan bagaimana Nik Aziz membezakan kutipan riba dan kutipan derma?

Berapa banyak sekolah agama negeri yang telah menggunakan duit Tabung Serambi Mekah? Tolong buktikan dari mana sumber kewangan jentera penerangan PAS Kelantan?

Kerajaan PAS Kelantan telah menjual Ladang Rakyat seluas 48.2 hektar kepada 29 buah syarikat yang dimiliki oleh Cina Taiwan dan Singapora dengan nilai RM92 juta dan meluluskan konsesi balak sebanyak 23 blok yang mempunyai keluasan setiap satu melebihi 500 ekar.pe.

Berian tanah secara gadaian kepada Syarikat Cina Pulau Pinang seluas 2000 ekar di Lembah Sireh dengan nilai premium 1000.00/ekar kepada Adorna dan Liziz Standaco Sdn Bhd selama 99 tahun serta tanah milik pegangan untuk diusahakan oleh PKNK anak Syarikat kerajaan Kelantan kepada Syarikat Rimbunan Hijau milik Cina P. Pinang dengan bayaran balasan 18 juta ringgit untuk dijadikan kbmall. Ahli Tasawuf ke Nik Aziz kalau lagu ni?

Nik Aziz juga melantik menantu Arif Fahmi sebagai CEO di Perbadanan Menteri Besar Kelantan serta memasukkan isteri Arif Fahmi, Nik Amalina bt Nik Aziz sebagai lembaga pengarah PMBK serta Nik Abduh sebagai lembaga pengarah. Kronisma Diam Nik Aziz bercanggah dengan tafsiran beliau tentang wahdatul amal, terbalik jadi wahdstul-mal.
Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini menafikan wujudnya unsur kronisme dalam pelantikan menantunya sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK), sebaliknya dibuat berdasarkan kelayakannya.nik azizBeliau berkata,  Ariff Fahmi Abdul Rahman yang berpendidikan tinggi dan mempunyai pengalaman luas dalam bidang kejuruteraan dipercayai mampu menjalankan tanggungjawab itu setelah CEO sebelum ini meletak jawatan. - Malaysia kini 
Sudah tidak ada orang lain yang lebih berkelayakan? Untuk diri sendiri semuanya kira baik. Dalam pada itu sering pula mempertikai orang lain jika melakukan hal yang sama.

Nik Aziz yang banyak dipengaruhi oleh fahaman Wahabi ini, sering menuduh orang lain terkena penyakit hibbul-dunia iaitu cinta dunia. Apa yang terjadi sebagaimana di atas mengundang banyak persoalan.

Banyak pemikiran meta-fizik yang digunakan dalam pengajaran kuliahnya di Dewan Zulkifli, Pusat PAS Kelantan. Antaranya ialah menyamakan al Quran sebagai risalah Allah, yang berfungsi sebagai surat khabar tuhan. Saya ada teks syarahan yang disahkan oleh beliau sendiri dan diterbitkan oleh Yayasan Islam Kelantan tahun 1993. Beliau juga menyatakan Nabi Muhammad S.a.w akan melawat Kelantan jika Nabi belum wafat, ini satu kenyataan takabbur sebab Kelantan di waktu beliau melafazkan kenyataan tersebut beliau merasakan Kelantan adalah yang terbaik dan sebuah negeri Islam. Sedangkan pada masa yang sama Nik Aziz belum menghapuskan 17 premis menjual arak dan lebih 20 kedai pajak gadai. Ar Rahn baru diperkenalkan. Beliau mencari populariti dengan memperkenalkan wang dinar.

Sdra/sdri boleh buat laporan polis jika meragui kenyataan saya. Kerana saya yakin saya benar. Saya adalah bekas juruperunding kerajaan negeri Kelantan dalam bidang perbendaharaan berkaitan peruntukan pusat semenjak pemerintahan BN sehingga zaman separuh pemerintahan Nik Aziz, kemudian saya tidak bercadang untuk menyambung khidmat saya dengan kerajaan Kelantan kerana saya menguruskan perniagaan sendiri. Saya marah kepada PAS bukan bererti saya UMNO.

Sdra/sdri.... sampaikanlah keterangan saya kepada rakan fb semua dan saya bertanggung jawab sepenuhnya ke atas kenyataan saya.... demi menyelamatkan maruah bangsa Melayu yang beragama islam.

Kucarwakyoh Putera

Banyak lagi FATWA yang meragukan dari Nik Aziz.


2 ulasan:

  1. Mungkinkah N. Ajis pemegang rekod dunia dalam membawa kerosakan kepada bangsa sendiri yang bergantung harap kepadanya?

    BalasPadam
  2. Padamkan lah cerita artikel ini. Orang yang di ceritakan dah tiada lagi. Tidak baik menjaja nama orang yang telah tiada.

    BalasPadam