Rabu, 16 Mei 2012

Anwar Mengelak Tidak Jawab Isu Beliau Jumpa Pak Lah Ingin Masuk UMNO


Benar atau Tidak?... Seperti biasa, koner baring ala mat rempit adalah pilihannya. Seronoknya dia dapat spin setiap hujah dan pertanyaan. Persoalannya adakah ianya benar?

Lain yang ditanya, lain pula yang dijawab. Haji Hadi Presiden PAS pun sedang mengambil kursus dari Anwar bagaimana hendak memintas soalan maut dari wartawan. Tak mengapa, jika ditakdirkan nanti jadi PM akan tahulah pahit maungnya. Jangan sangka semuanya mudah.

Lupakanlah dulu tenteng kepakaran Anwar ini kerana yang paling pentinga ialah peranannya untuk kucar kacirkan negara akibat dendam.

Tetapi apa yang nampak Anwar tak berkesempatan jadi PM kerana PR akan kalah kali ini kerana kejayaan tindakan berani dan drastik dari Najib. Semua bertitik tolak berdasarkan tranformasi oleh Najib. Najib pula amat arif dengan putar belit Anwar, dia tak pernah ambil kisah. Najib hanya buat apa yang patut selamatkan bangsa ini dari dijajah Yahudi melalui Anwar dan kuncunya PAS dan DAP.

Mungkin ada yang belum nampak apa yang bakal terjadi selepas PRU ini. Bukan ulangan 13 mei wahai kawan... ia lebih teruk dari itu.

Pendusta Yahudi sudah mengajar Anwar bagaimana caranya untuk berjaya dalam berdusta. Tutup segala kebenaran dan angkat semua kepalsuan. Itulah cara Yahudi keparat menguasai dunia.

Yahudi mahu Malaysia hancur melalui spring seperti yang diformulakan untuk Arab. Huruhara adalah jalan paling mudah Yahudi merampas pemerintahan negara. Anwar tidak penting lagi pada masa itu. Dia boleh dihapuskan bila2 masa. Apabila huru hara, negara dharurat. PBB akan istiharkan negara ini telah dirampas kuasa oleh tentera. CIA akan menghapuskan beberapa watak penting. Najib dan Anwar tidak terkecuali. Lim anak beranak juga mungkin jadi target. Tujuannya hanya untuk buktikan kerajaan tentera Malaysia zalim.

NATO akan gempur Malaysia sebagaimana Libya dibantu oleh PBB kerana plan A (cara Aljeria, Tunisia,Mesir) telah gagal.

Yahudi peduli apa, apa yang penting plan mereka, sama ada A atau B atau C mesti berjaya. Yang penting USA dapat bina base tentera di Kalimantan dan perkukuhkan Singapura. Cina Malaysia yang akan menjadi juara dan membuat keuntungan berganda dari situasi ini. Tak mustahil Lee Kuan Yew akan dangkat sebagai caretaker selaku pemerintah. Republik akan terlaksana.

Sultan dan Raja2? Sudah tentu akan terjumud dengan sendirinya. Mereka mungkin akan tinggal dihutan bersama pejuang Melayu yang masih kuat bersengketa dengan kaum Cina dan Yahudi ini.

BERSIH adalah momentum Anwar yang akan ditambah baik melalui beberapa resipi baru. Kali ini bukan diketuai Anwar lagi. Mungkin diambil alih oleh keluarga/dinasti Lim. DAP akan keluar secara terbuka menentang pemerintah yang menang PRU13. Melayu PAS yang disumbat dengan dongengan dan PKR yang penuh dendam akan keluar membantu Cina DAP menghapuskan Melayu UMNO yang berjaya mendapat sokongan majoriti. Sadis tak?

Jika tak hendak percaya, anggaplah ini semua cerita rekaan semata2.

Tak apa nanti kita sambung cerita ini.....

Anwar bersama Abdul Hadi dan Lim Kit Siang pada sidang media hari ini.

PETALING JAYA - Ketua Umum Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim enggan menjelaskan adakah benar beliau pernah berjumpa bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah untuk masuk UMNO seperti dakwaan Senator Ezam sebaliknya memutar belit dengan berkata akan menjelaskan jika Radio Televisyen Malaysia (RTM) berinya ruang siaran.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai dakwaan Senator Ezam Mohd Noor dalam satu ceramahnya pada Ahad yang mendakwa Anwar pernah berjumpa dengan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi untuk menyertai semula Umno ketika era pemerintahannya.

“Awak dari mana? RTM.. Ok….Terima Kasih la….Kalau RTM boleh bagi saya 5 minit untuk bercakap saya akan jawab. Tanya menteri awak Datuk Seri Dr Rais Yatim (Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan) boleh tak bagi Anwar lima minit atau tiga minit jelaskan secara langsung..boleh…?.

“Isu ini tidak relevan pun dan tak berbangkit..yang ketagih nak masuk Umno itu dia (Ezam),” jawabnya secara sinis kepada seorang wartawan daripada RTM.

Bagaimanapun, Anwar diasak soalan sama oleh beberapa wartawan lain, bagaimanapun beliau masih enggan mengulas lanjut.

Sikap mengelak dan putar alam Anwar sebenarnya dengan senang dibaca oleh orang ramai bahawa kejadian itu benar-benar berlaku.

celahgelegar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan