Sabtu, 30 April 2011

Malu Sebagai Melayu?


Adakah wujud perasaan ini di jiwa anda? 


Semakin hari semakin hilang jati diri di kalangan manusia berbangsa Melayu, terutamanya golongan muda. Terasa infior berlebihan kerana telah terkena jampi serapah serta pukauan makhluk beragama syaitan, christian-zionis. Mereka tidak tahu terkena syihir ini dan sukar nak dibuktikan kecuali dapat mengajak mereka berfikir secara mendalam.

Dalam pada itu bukan Melayu mengambil kesempatan menikam tambah dan memparahkan lagi luka yang telah pun tercemar. Jiwa semakin layu dan tertekan. Melihat dunia sekeliling dan membandingkan keadaan luaran bangsa sendiri dengan bangsa lain, terasa jauh ketinggalan dari semua sudud. Dalam negara sendiri pun sudah kalah dengan pendatang yang dulunya menumpang terutamanya kaum Cina.

Malu tak bertempat. Bagsa ini bukan baharu lahir, telah lama menghuni bumi ini sejak dari zaman bah Nabi Nuh lagi. Menjadi bangsa yang paling bertamaddun masa itu. Banyak bangsa seangkatan dengan Melayu ini telah pupus. Melayu masih wujud hingga kini. Kenapa harus malu? Sepatutnya berbangga.

Apakah punca ianya terjadi?

Tiada ulasan:

Catat Komen